• Tires CMS - sklep dla branży motoryzacyjnej
    Szczegóły projektu
  • Travel CMS - oprogramowanie dla biur podróży
    Szczegóły projektu

Aktualności

Opublikowano: 2011-02-02
Zdobywanie linków (backlinks - BL) do własnej witryny internetowej jest jednym z najważniejszych i jednocześnie jednym z najtrudniejszych zadań, jakie należy wykonać, aby uzyskać wysoką pozyc...
Opublikowano: 2010-08-29
Większość osób wie, że bycie na pierwszych pozycjach wynikach wyszukiwania Google pociąga za sobą wzrost oglądalności strony a przez to i sprzedaży. Na nieszczęście wielu jeszcze nie wie, ...
Opublikowano: 2010-08-28
Rozpoczynając dyskusję na temat gęstości słów kluczowych na stronie internetowej (ang. Keywords Density) należny wyjaśnić czym jest słowo kluczowe. Słowo kluczowe jest to słowo, które uż...
Opublikowano: 2010-08-26
Zacznijmy artykuł od zbadania słów kluczowych na odpowiednim poziomie konkurencji. Najprostszym sposobem jest otwarcie wyszukiwarki internetowej www.google.pl i wpisania w wyszukiwarkę potencjalni...
Opublikowano: 2010-08-25
Twoja strona internetowa będzie stanowiła dla ciebie jedynie koszt finansowy, jeśli jej użytkownicy nie staną się twoimi klientami. Z tego powodu bardzo ważnym jest zapoznanie się z kilkoma uw...

Gęstość Słów Kluczowych Keywords Density

Dodano: 2010-08-28

Rozpoczynając dyskusję na temat gęstości słów kluczowych na stronie internetowej (ang. Keywords Density) należny wyjaśnić czym jest słowo kluczowe. Słowo kluczowe jest to słowo, które użytkownik wbija podczas procesu wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. Słowa kluczowe stanowią funkcje wyszukiwarek.

Stosunek słowa kluczowego do liczby słów znajdujących się na stronie internetowej nazywany jest gęstością słów kluczowych.

Jednym z najbardziej istotnych aspektów optymalizacji prowadzonej pod kątem wyszukiwarek internetowych jest czynnik relatywności strony internetowej do użytych słów czy fraz kluczowych. Prawie wszystkie algorytmy wyszukiwarek internetowych przywiązują w mniejszym lub w większym stopniu znaczenie do ilości słów kluczowych zastosowanych na stronie internetowej.

Każda wyszukiwarka zastrzega sobie inną gęstość używania słów kluczowych. Niektóre pozwalają na rzadsze inne na gęstsze ich użycie. Wyszukiwarka Google posiada ściśle określony limit. W celu uniknięcia spamowania poprzez nadmierne upychanie słów kluczowych na stronie internetowej wyszukiwarki stosują również narzędzia, nie tylko Keywords Density.

Idealna Gęstość Słów Kluczowych

O idealnej gęstości słów kluczowych na stronie internetowej prowadzonych jest wiele dyskusji. Niestety taka reguła nie istnieje, głównie dlatego, że wyszukiwarki internetowe dokonują częstych zmian w stosowanych algorytmach. Dla przykładu wyszukiwarka Google już przy ponad 2 % gęstości słów na stronie uważa taką stronę za spam. MSN, Yahoo dopuszcza aż 5 %.

Niektóre wyszukiwarki przywiązują więcej uwagi do meta tagów stron, Google jako najważniejsza z nich szczególną uwagę skupia na gęstości słów kluczowych w samej treści strony. Idealna gęstość słów kluczowych na stronie internetowej zmienia się w zależności od zastosowanego ich typu. Gdy słowa kluczowe należą do grupy słów bardzo konkurencyjnych, właściciele stron powinni skupić swoją uwagę na użyciu 1  słowa kluczowego na stronie. W przypadku mniejszej konkurencyjności słów kluczowych powinno się używać nie więcej nie 2 do 3 na stronie.

Takie słowa kluczowe nie tylko muszą być użyte na stronie głównej ale również muszą być połączone z wewnętrznymi stronami wspomagającymi. Najlepszym zakresem gęstości słów kluczowych jest przedział pomiędzy 1 – 7 % i powinien to być celem dla każdego posiadacza strony www. 1% osiąga się przez dodanie słowa kluczowego co 100 słów tekstu, 2 % przez dodanie dwóch słów kluczowych co 100 słów tekstu itd.

Użycie jednego słowa kluczowego na każde 1000 słów użytych w tekscie może osłabić gęstość słów kluczowych na stronie, a przez to:
może z jednej strony zniweczyć szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, z drugiej zaś, może mieć znaczący wpływ na jej poprawę. Nie jesteśmy w stanie tego przewidzieć w 100 %.

Optymalizacja Słów Kluczowych

Aby uzyskać wysokie wyniki w wyszukiwarkach internetowych staraj się używać nie więcej niż 1 – 2 słów kluczowych na stronie. Pozwoli to robotom na bardziej trafne ocenienie zawartości twojej witryny. Najlepszą strategią jest użycie jednego słowa kluczowego dla jednej strony. Tu proponujemy stosowanie ok 250 słów w tekście aby w naturalny sposób uzyskać prawidłowe Keyword Dencity.

Wszyskie działania związane z gęstością słów kluczowych na stronie są skuteczne dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek na wskazane słowa kluczowe, które nie najeżą do grupy słów najbardziej konkurencyjnych. Dla tej grupy bardzo ważne znaczenie ma zastosowanie linków czy kotwic tekstowych.

Jak widać, aby poprawić pozycję swojej witryny w wyszukiwarkach gęstość słów kluczowych nie może być ani za duża ani za mała.

Inny Punkt Widzenia

Podczas gdy wiele SEO wyciąga aspekt optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek  w celu poprawy pozycji w rankingu, wiele innych jest skłanna obalić tę teorię, wskazując, że ważniejsze znaczenie ma pisanie treści nie pod wyszukiwarki lecz dla samych użytkowników.

Pewni eksperci w praktyce, powołując się na ranking stron internetowych o gęstość słów kluczowych nawet do 20% przy tych samych stronach internetowych o gęstość słów kluczowych na poziomie 2%, udowodnili tą teorię. Ich zdaniem dobry ranking jest konsekwencją zastosowania relatywnej treści koncentrującej się na tematyce strony internetowej, której obowiązkiem jest i tak posiadanie słów kluczowych.

Utrata użytkowników serwisu może zmusić jej właścicieli do celowego „nadziewania” strony słowami kluczowymi, czy używania synonimów słów a nie samego słowa kluczowego, co w rzeczywistości zwiększa wiarygodność.
Obecne wyszukiwarki skupiają większą uwagę na semantycznym związku pomiędzy słowami a nie tylko opierają się na gęstość słów kluczowych. Dziłania   te prowadzone są w celu ograniczenia spamu internetowego.

Wniosek

Chociaż nie można zaprzeczyć, że Keywords Dencity jest jednym z aspektów optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, to z pewnąścią nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na poprawę optymalizacji.

Przywiązując uwagę do KD nie wpłyniesz w znacznym stopniu na poprawę pozycji swojej strony w internecie. Pisanie relatywnej nawet najlepszej treści z uwzględnieniem gęstości słów kluczowych na stronie, stanowi klucz do wysokiej pozycji w internecie.

PAPComputer

W przypadku zainteresowania sprawdzeniem KD, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego.

Przewiń do góry

Copyright 2016  © PAP Computer. Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. Polityka prywatności

PapComputer.pl

Nasza strona korzysta z ciasteczek. Korzystając z naszej witryny wyrażasz zgodę na zapisywanie ich zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Zamknij okno

Polityka prywatnosci